Açık Mektup: Ey Sünnet'i Kur'ân'dan sonra kaynak görmeyen kardeşim!


Açık Mektup: Ey Sünnet'i Kur'ân'dan sonra kaynak görmeyen kardeşim!

11.12.2015 19:43

Sünnet Kur'ân'dan sonra ikinci kaynağımızdır

"Andolsun ki Allah'in Peygamberinde sizin için, Allah'a ve ahiret gününe kavuşmayı arzu eden ve Allah'ı çokca anan kimseler için güzel bir örnek vardır." (Kur'ân 33:21)

___________________

Peygamberimizi sadece posta memuru gibi görüp "onda güzel örnekler var" diyen ayetlerle rağmen onu kendimize en güzel biçimde örnek almaz isek, onun yolundan gitmez isek, onun bize öğrettigi gibi ibadet etmez isek, "sünnet ve hadis kaynak değil" deyip onu sırf postacılığa indiregelirsek Kur'an'ı yarım anlamış oluruz. "Onda sizin için güzel bir örnek vari" tam anlarsak İslam'ı tam anlamış oluruz.

___________________

Ey Müslüman kardeşim!
Fıtr sadakasını her yıl hem verirsin ve bunu kendine zorunlu görürsün. Hemde kalkıp Sünnet’in Kur'an'dan sonra bir kaynak olmadığını haykırıp durursun.
Yahu sadaka-i fıtr'in kaynağiının Kur'an değil de Hadisler olduğunu bilmezmisin?

___________________

Sünneti kaynak olarak görmüyorsun, Sünnet Kur'an'in pratiğidir diyorsun, eyvallah. Namazın içinde Salli ve Barikleri okuyorsun, bir sürü tesbihat ve hamd lar okuyorsun.
Ey gidi Hadisi ibadetlerde kaynak görmeyen kardeşim, bunları nerden kaynak alarak uyguluyorsun?

Devam edelim: Namaz kılarken, kıyam'da Fatiha okuyacağını, teşeheddüd'de tahiyyat okumamız gerektiğini Kuran'da geçmediği halde yine Rasulullah'dan öğreniyoruz. Bu rivayetler bize ulaşmamış olsaydı, bunları nerden bilecektik?

Siz hiç Namaz'da Fatiha Suresini okumayan gördünüz mü? Görmesiniz tabii ki. Neden? Çünkü Fatiha'nın okunması Vaciptir. Vacipllği de Hadisle sabitdir: Peygamberimiz "Namazda Fatiha Suresini okumayan kimsenin namazı yoktur" diye buyurmuştur. (Küttüb-i Sitte de mevcuttur!)

Ayrıca Zekat vermemiz gerektiğini Kuran'dan öğreniyoruz, ama nisabı nerden biliyoruz. 40 da bir olduğunu, 200 kuzu nun zekatıyla 200 ineğin veya devenin zekatı aynı olmadığnı yine hadislerden öğreniyoruz. Yerden biten nebatın zekatının nekadar olması gerektiğini de bize Rasulullah bildiriyor. Bu saydıklarımda hangimiz kafamıza göre hareket ediyoruz ki?

Sonuç: Peygamberimiz bizim özellikle ibadetlerde örneğimiz olduğu için onun uygulamarı, ki biz buna Sünnet diyoruz, bizim için bağlayıcıdır ve onun için Kur'an'dan sonra bizim diğer bir kaynağımızdır. Biz bunu inkar ettiğimiz zaman ibadetleri kendi kafamıza göre yapmak durumunda kalırız. Bunu unutma tek Kur'an kaynağımzdır diyen kardeşim!

___________________

Peygamberimiz kendisinden istifade edip etmeme bakımından insanları bu topraklara şöyle benzetir (sen hangisine benziyorsun kendin karar ver):

a) Bazı topraklara yağmur düşünce orda çayır ve ot yetişir. Bunlar Peygamber'in kendisinden istifade edenlerdir.
b) Bazı topraklar ise çorak olup, suyu üstünde tutar. Böylece hem insanlar hemde hayvanlar ve bitkiler buradaki sudan istifade ederler. Bunlar öğrendiklerini başkalarına da istifade ettirenlerdir.
c) Bazı toprakların da düz ve kaypak oldugu böylece buralara yağmur yağınca bu topraklarda ne suyun birikeceği, ne de çayır ve otun biteceği belirtilir. Bunlar da Peygamber'e (Sünnetine) iltifat etmeyenlerdir.
_____________________

Peygamberimiz bizim için: "Benim ile ümmetimin misali ateş yakan adama benzer. Adam nasıl ki ateş böceklerini ateşten uzaklaştırmaya çalışırsa, bende sizi eteğinizden tutup ateşe girmemeniz için uğrasiyorum" derken, bizlerden bazıları onun Sünnetine yüz çevirerek bizim için "Sünnet kaynak (yani önemli) değildir" diyebiliyor. Artık bunlar kendilerine ve çocuklarına kimi örnek aliyor bilemiyorum.

______________________
Islam'ın Eğitimi ve Öğretiminde Peygamber örnekliliğini (Sünneti) yok sayarsan yetiştirdiğin nesil İslam'ı soyut sanıp doğru anlayamayacaktır.

______________________

Kur'an bizlere ahlâkî sorumluluklar yüklüyor. Bunlar soyut olduğu içinde bize Peygamberimizi işaret ediyor. Güzel ahlâkı Rasulullahdan öğreniyoruz.

______________________

Bazı Hadis kaynakların içlerinde bazı rivayetler ya uydurma ya da zayıfdır.

Örneğin, Hz. Aişe validemiz, ki âlim sahabeler arasında önde gelenlerden olmasına rağmen, ona nisbet edilen: "Kadınları evden çıkarmayın, onlara yazı yazmayı öğretmeyin, onlara sadece yün eğirmeyi ve Nûr sûresini öğrettin" cümlesini hem Zehebî hemde Hâkim kitaplarına almamışlardır.

Yukaridaki tesbitle gayem, hadis kitaplarımızın çok önemli olduğunu tekrar altina cizmekle beraber, bizim için kutsal olmadıklarını göstermek. Tek hatasız kitab Kuran'dır, onun dışında hiç birşeyi kutsamak doğru değildir.

Hadis kitablarındaki doğru bilgilerden elbette faydalanmalıyız, çünkü herzaman dediğim gibi, bizim örneğimiz Rasullulahdir. Onu örnek almadan Islam yaşanmaz. Ama yanlış ve zayıf olanları bilelim ki doğrulardan ayıklayalim.

Kendi eşlerine yazı öğretmek için ücretli öğretmenler tutan, vefatına kadar eşl Aişe'ye ilim öğretmek için uğraşan "beşikten mezara kadar ilim öğrenmeyi" tavsiye eden Rasulullah vefatının üzerinden bir asır bile geçmeden böyle bir haberin hemde de Aişe (ra.) vasıtıasıyla söylettirilmesi oldukça düşündürücüdür. Unutmayalım Rasullah kadınların da eğitim ve öğretimiyle yakından ilgilenmiş, ondan bir sürü bilgiler rivayet eden çok hanımlar olmuştur.


_____________________

Size bir kaç soru?

1. Soru: Denizden ölü bir balık çıkarsa yenir mi?

Cevaplarken Kuran'ın su ayetini göz önünde tutun lütfen: "Leş, kan, domuz eti, Allah'tan başkası adına boğazlanan, boğulmuş, (taş, ağaç vb. ile) vurulup öldürülmüş, yukarıdan yuvarlanıp ölmüş, boynuzlanıp ölmüş (hayvanlar ile) canavarların yediği hayvanlar -ölmeden yetişip kestikleriniz müstesna- dikili taşlar (putlar) üzerine boğazlanmış hayvanlar ve fal oklarıyle kısmet aramanız size haram kılındı..." (Maide suresi: 3)

2. soru: Kendisiyle evlenilmesi nesep ile haram olanların süt yoluyla evlenilmesi olur mu? (Hatırlatma: Kuran'da bu konuyla alakalı bir yasak yok)

3. soru: bir erkek hanımından sonra eşinin teyzesi ve halasıyla evlenebilr mi? (Nisa Suresi 23. Ayet Türkçe Meali Oku : Size şunları nikahlamak haram kılındı: Anneleriniz, kızlarınız, kız kardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz, erkek ve kız kardeşlerinizin kızları, sizi emziren süt anneleriniz, süt kızkardeşleriniz ve karılarınızın anneleri, ve kendileri ile zifafa girdiğiniz kadınlarınızdan olan ve evlerinizde bulunan üvey kızlarınız...)

El Cevap:
1) Evet yenilir
2) hayır evlenilmez
3) hayır evlenilmez

Kim bu durumlara uyar: Elbette Kuran'a uyan ve Kuran'dan sonra Peygamberine uyan bir Müslüman. Bunlar çünkü Hadislerle sabit!

Artık Rasulullah'ın sünnetini Kurandan sonra delil görmeyenler bu gibi bir sürü konuda neye uyacakları sorulmaktadır!
Eger zaten uyuyorlarsa artık tek bir çağrı yapıyoruz!

Bırakın artık bu demogojiyi. Kuran ve Peygambere uyulacağını anlayın! 


Kommentare