Açık Mektup: Ey Sünnet'i Kur'ân'dan sonra kaynak görmeyen kardeşim!
11.12.2015 19:43
Sünnet Kur'ân'dan sonra ikinci kaynağımızdır
"Andolsun ki
Allah'in Peygamberinde sizin için, Allah'a ve ahiret gününe kavuşmayı arzu eden
ve Allah'ı çokca anan kimseler için güzel bir örnek vardır." (Kur'ân
33:21)
___________________
Peygamberimizi
sadece posta memuru gibi görüp "onda güzel örnekler var" diyen
ayetlerle rağmen onu kendimize en güzel biçimde örnek almaz isek, onun yolundan
gitmez isek, onun bize öğrettigi gibi ibadet etmez isek, "sünnet ve hadis
kaynak değil" deyip onu sırf postacılığa indiregelirsek Kur'an'ı yarım anlamış
oluruz. "Onda sizin için güzel bir örnek vari" tam anlarsak İslam'ı
tam anlamış oluruz.
___________________
Ey Müslüman
kardeşim!
Fıtr sadakasını her
yıl hem verirsin ve bunu kendine zorunlu görürsün. Hemde kalkıp Sünnet’in
Kur'an'dan sonra bir kaynak olmadığını haykırıp durursun.
Yahu sadaka-i
fıtr'in kaynağiının Kur'an değil de Hadisler olduğunu bilmezmisin?
___________________
Sünneti kaynak
olarak görmüyorsun, Sünnet Kur'an'in pratiğidir diyorsun, eyvallah. Namazın
içinde Salli ve Barikleri okuyorsun, bir sürü tesbihat ve hamd lar okuyorsun.
Ey gidi Hadisi
ibadetlerde kaynak görmeyen kardeşim, bunları nerden kaynak alarak
uyguluyorsun?
Devam edelim: Namaz
kılarken, kıyam'da Fatiha okuyacağını, teşeheddüd'de tahiyyat okumamız
gerektiğini Kuran'da geçmediği halde yine Rasulullah'dan öğreniyoruz. Bu
rivayetler bize ulaşmamış olsaydı, bunları nerden bilecektik?
Siz hiç Namaz'da
Fatiha Suresini okumayan gördünüz mü? Görmesiniz tabii ki. Neden? Çünkü
Fatiha'nın okunması Vaciptir. Vacipllği de Hadisle sabitdir: Peygamberimiz
"Namazda Fatiha Suresini okumayan kimsenin namazı yoktur" diye
buyurmuştur. (Küttüb-i Sitte de mevcuttur!)
Ayrıca Zekat
vermemiz gerektiğini Kuran'dan öğreniyoruz, ama nisabı nerden biliyoruz. 40 da
bir olduğunu, 200 kuzu nun zekatıyla 200 ineğin veya devenin zekatı aynı
olmadığnı yine hadislerden öğreniyoruz. Yerden biten nebatın zekatının nekadar
olması gerektiğini de bize Rasulullah bildiriyor. Bu saydıklarımda hangimiz
kafamıza göre hareket ediyoruz ki?
Sonuç: Peygamberimiz
bizim özellikle ibadetlerde örneğimiz olduğu için onun uygulamarı, ki biz buna
Sünnet diyoruz, bizim için bağlayıcıdır ve onun için Kur'an'dan sonra bizim
diğer bir kaynağımızdır. Biz bunu inkar ettiğimiz zaman ibadetleri kendi
kafamıza göre yapmak durumunda kalırız. Bunu unutma tek Kur'an kaynağımzdır
diyen kardeşim!
___________________
Peygamberimiz
kendisinden istifade edip etmeme bakımından insanları bu topraklara şöyle
benzetir (sen hangisine benziyorsun kendin karar ver):
a) Bazı topraklara
yağmur düşünce orda çayır ve ot yetişir. Bunlar Peygamber'in kendisinden
istifade edenlerdir.
b) Bazı topraklar
ise çorak olup, suyu üstünde tutar. Böylece hem insanlar hemde hayvanlar ve
bitkiler buradaki sudan istifade ederler. Bunlar öğrendiklerini başkalarına da
istifade ettirenlerdir.
c) Bazı toprakların
da düz ve kaypak oldugu böylece buralara yağmur yağınca bu topraklarda ne suyun
birikeceği, ne de çayır ve otun biteceği belirtilir. Bunlar da Peygamber'e
(Sünnetine) iltifat etmeyenlerdir.
_____________________
Peygamberimiz bizim
için: "Benim ile ümmetimin misali ateş yakan adama benzer. Adam nasıl ki
ateş böceklerini ateşten uzaklaştırmaya çalışırsa, bende sizi eteğinizden tutup
ateşe girmemeniz için uğrasiyorum" derken, bizlerden bazıları onun
Sünnetine yüz çevirerek bizim için "Sünnet kaynak (yani önemli)
değildir" diyebiliyor. Artık bunlar kendilerine ve çocuklarına kimi örnek
aliyor bilemiyorum.
______________________
Islam'ın Eğitimi ve
Öğretiminde Peygamber örnekliliğini (Sünneti) yok sayarsan yetiştirdiğin nesil
İslam'ı soyut sanıp doğru anlayamayacaktır.
______________________
Kur'an bizlere
ahlâkî sorumluluklar yüklüyor. Bunlar soyut olduğu içinde bize Peygamberimizi
işaret ediyor. Güzel ahlâkı Rasulullahdan öğreniyoruz.
______________________
Bazı Hadis
kaynakların içlerinde bazı rivayetler ya uydurma ya da zayıfdır.
Örneğin, Hz. Aişe
validemiz, ki âlim sahabeler arasında önde gelenlerden olmasına rağmen, ona
nisbet edilen: "Kadınları evden çıkarmayın, onlara yazı yazmayı
öğretmeyin, onlara sadece yün eğirmeyi ve Nûr sûresini öğrettin" cümlesini
hem Zehebî hemde Hâkim kitaplarına almamışlardır.
Yukaridaki tesbitle
gayem, hadis kitaplarımızın çok önemli olduğunu tekrar altina cizmekle beraber,
bizim için kutsal olmadıklarını göstermek. Tek hatasız kitab Kuran'dır, onun
dışında hiç birşeyi kutsamak doğru değildir.
Hadis kitablarındaki
doğru bilgilerden elbette faydalanmalıyız, çünkü herzaman dediğim gibi, bizim
örneğimiz Rasullulahdir. Onu örnek almadan Islam yaşanmaz. Ama yanlış ve zayıf
olanları bilelim ki doğrulardan ayıklayalim.
Kendi eşlerine yazı
öğretmek için ücretli öğretmenler tutan, vefatına kadar eşl Aişe'ye ilim
öğretmek için uğraşan "beşikten mezara kadar ilim öğrenmeyi" tavsiye
eden Rasulullah vefatının üzerinden bir asır bile geçmeden böyle bir haberin
hemde de Aişe (ra.) vasıtıasıyla söylettirilmesi oldukça düşündürücüdür.
Unutmayalım Rasullah kadınların da eğitim ve öğretimiyle yakından ilgilenmiş,
ondan bir sürü bilgiler rivayet eden çok hanımlar olmuştur.
_____________________
Size bir kaç soru?
1. Soru: Denizden
ölü bir balık çıkarsa yenir mi?
Cevaplarken Kuran'ın
su ayetini göz önünde tutun lütfen: "Leş, kan, domuz eti, Allah'tan
başkası adına boğazlanan, boğulmuş, (taş, ağaç vb. ile) vurulup öldürülmüş,
yukarıdan yuvarlanıp ölmüş, boynuzlanıp ölmüş (hayvanlar ile) canavarların
yediği hayvanlar -ölmeden yetişip kestikleriniz müstesna- dikili taşlar
(putlar) üzerine boğazlanmış hayvanlar ve fal oklarıyle kısmet aramanız size
haram kılındı..." (Maide suresi: 3)
2. soru: Kendisiyle
evlenilmesi nesep ile haram olanların süt yoluyla evlenilmesi olur mu?
(Hatırlatma: Kuran'da bu konuyla alakalı bir yasak yok)
3. soru: bir erkek
hanımından sonra eşinin teyzesi ve halasıyla evlenebilr mi? (Nisa Suresi 23.
Ayet Türkçe Meali Oku : Size şunları nikahlamak haram kılındı: Anneleriniz,
kızlarınız, kız kardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz, erkek ve kız
kardeşlerinizin kızları, sizi emziren süt anneleriniz, süt kızkardeşleriniz ve
karılarınızın anneleri, ve kendileri ile zifafa girdiğiniz kadınlarınızdan olan
ve evlerinizde bulunan üvey kızlarınız...)
El Cevap:
1) Evet yenilir
2) hayır evlenilmez
3) hayır evlenilmez
Kim bu durumlara
uyar: Elbette Kuran'a uyan ve Kuran'dan sonra Peygamberine uyan bir Müslüman.
Bunlar çünkü Hadislerle sabit!
Artık Rasulullah'ın
sünnetini Kurandan sonra delil görmeyenler bu gibi bir sürü konuda neye
uyacakları sorulmaktadır!
Eger zaten
uyuyorlarsa artık tek bir çağrı yapıyoruz!
Bırakın artık bu
demogojiyi. Kuran ve Peygambere uyulacağını anlayın!
Kommentare
Kommentar veröffentlichen