Oruç (Hadisler)


Oruç (Hadisler)

  • "Oruç, (günahlara ve cehennem ateşine karşı) bir kalkandır" (İbni Mâce, 1/525)
  • "Allahu Teala'nın en çok buğzettiği (sevmediği) kimse çok yiyen, çok içen ve çok uyuyandır." (İhya, 3/185)
  • "İbadetlerin kapısı oruçtur."
  • "Oruç sabrın yarısı, sabır da imanın yarısıdır."
  • "Oruç tutun ki, sıhhat bulasınız."
  • "Oruç ayında şeytanlar bağlanır, belirli müddet el çektirilir, rahmet kapıları açılmakla da dünyada Rahmâni bir hava eser."
  • "Kim bir oruçluyu (çağırıp) iftar ettirirse, onun ecri kadar (sevab da) kendisinin olur. Şu kadar var ki, oruçlunun ecrinden hiçbir şey eksilmez." (et-tergip ve't-terhib 2/144)"
  • "Bir kimse her aydan üç gününü oruç tutsa, bütün seneyi oruç tutmuş gibi olur. (Çünkü bir iyiliğe on misli sevab verildiğine göre, üç günün on misli otuz gün olmuş ve her ay tamam oruç tutulmuş gibi olur."
  • (Camiu-s-Sağir, 3 /342)
  • "Nice oruç tutan vardır ki, orucundan kendisi için açlıktan başka (temin edeceği bir faydası) yoktur. (İbadet için) ne kadar ayakta duranlar vardır ki, ayakta kalmasından kendisi için uykusuzluktan başka bir faydası yoktur." (İbn-i Mâce 1/539)
  • "Sizden biriniz oruçlu bulunduğu gün çirkin söz söylemesin ve kimseyle  çekişmesin, şayet biri kendisine söver ve çatarsa ben oruçluyum, desin."
  • (Buhari, Savm 5)
  • "Herşeyin bir zekatı vardır, bedenin zekatı ise oruçtur" (et-tergip ve't-terhib 2/85)
  • DUA: "Allahumme leke sumtu ve bike âmentu ve aleyke tevekkeltu ve alâ rızgike eftartu"  (Allahım! Senin rızan için oruç tuttum, sana iman ettim ve tefekkül ettim ve senin rızkınla iftar ettim.)


Kommentare